katalog on-line
o nas
regulamin
nowości
oferta
książka
z autografem
archiwum
WBP w Olsztynie

Nowa!

Urij Er'omenko

Ukrains'ka abetka

Zestaw zawiera 66 kart z puzzlami z literami alfabetu ukraińskiego i obrazkami, które odpowiadają tym literom. Proste i jasne zasady. Znajdź parę - połącz - naucz się nowych liter!

Набір містить 66 карток-пазлів з літерами українського алфавіту й зображеннями, що відповідають саме цим буквам. Прості й зрозумілі правила. Знаходь пару — з’єднуй — вивчай нові букви!

Wiek graczy: 3+
Вiк: 3+



Nowa!

Okabe Takuya

Przewrotne żabki

Rewelacyjna rodzinna gra logiczna o niezwykle prostych zasadach, które każdy opanuje w mniej niż minutę! Twoim zadaniem jest sprytne dokładanie swoich kolorowych żabek na planszę gry tak, aby finalnie było ich jak najwięcej. Jednak musisz dobrze KUMbinować, gdyż przeciwnicy mogą pokrzyżować Twoje plany!

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-4



Nowa!

Adam Kałuża

Frogi

W głębokim stawie, gęsto porośniętym liśćmi lilii wodnych, żyje stado kolorowych żab. Od czasu do czasu żabki urządzają wyścigi. Po drodze czyhają jednak przeróżne niespodzianki i niebezpieczeństwa. Czasem z głębin wynurzy się nawet zębata paszcza podwodnego potwora.
Naszym zadaniem jest jak najszybsze przeprowadzenie żabek przez staw. W tej grze liczy się logiczne myślenie i przewidywanie ruchów przeciwników. Czy zdążysz dotrzeć na bezpieczne liście zanim zrobią to przeciwnicy?

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-4



Nowa!

Alina Brzeska-Czuba

Kółka i spółka

Kwadraty, prostokąty i trójkąty czyli… KÓŁKA I SPÓŁKA! Z tych kolorowych figur wyczarujecie niezwykłe obrazki. Razem ze Smokiem Obibokiem zbudujecie z nich lokomotywę, dom, a nawet kosmiczną rakietę! Ten kto zrobi to najszybciej, zdobędzie najwięcej punktów.
KÓŁKA I SPÓŁKA mają aż trzy poziomy trudności, więc zarówno młodsze, jak i starsze dzieci będą się przy nich doskonale bawiły!

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4


Adrian Dinu

A kysz!

Gra karciana, której uczestnicy będą starali się przestraszyć jak najwięcej zwierzaków należących do przeciwników.
Słoń boi się myszy, mysz – kota, kot ucieka przed psem, a pies – przed słoniem. Zwycięży osoba, która najlepiej poradzi sobie z tą niecodzienna układanką.

Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 1-8


Raf Peters

Antywirus

To wielopoziomowa gra logiczna. Różny poziom trudności zadań sprawia, że mogą je rozwiązywać zarówno dorośli, jak i dzieci. Elementy w tej grze przesuwamy płynnym falistym ruchem w czterech kierunkach po skosie. Celem gry jest usunięcie czerwonego wirusa poza planszę przez lukę w narożniku, zanim zacznie się rozmnażać.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 1


Bawię się w czas

Gra z serii edukacyjnej wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-5


Bawię się w kształty i kolory

Gra z serii edukacyjnej wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 1-4


Bawię się w pamięć

Gra z serii edukacyjnej wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-5


Bawię się w przyrodę

Gra z serii edukacyjnej wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 1-4


Bawię się w spostrzegawczość

Gra z serii edukacyjnej wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 1-4


Boso albo w ostrogach

Gra składa się z 64 kart, które po ułożeniu tworzą 16 portretów dzieci z różnych stron świata. Dla młodszych jest to układanka, dla starszych dwie gry losowe.
Komentarz etnograficzny dołączony do gry wzbogaca wiedzę dzieci o innych kulturach, uczy rozumieć tradycję i jej związki z warunkami życia.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 1-4


Anna Sobich-Kamińska

Bug

„Bug” to prawdziwy trening szarych komórek! Każdy z graczy w ciągu 30 sekund musi zapamiętać jak najwięcej elementów, które zostały przedstawione na odkrytych wcześniej kartach. Następnie gracze odkrywają kartę z pytaniem (np. ile było much? Ile było niebieskich owadów? Ile było zielonych pszczół?) i udzielają odpowiedzi.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-5


Buziaki Śmieszaki

Zadaniem dziecka jest ułożenie wyrazu twarzy z 18 buziek, z których każda podzielona jest na 3 części (czoło z fryzurą, oczy oraz usta). Szybko można zauważyć, że smutne oczy nie będą pasowały do roześmianych ust i odwrotnie. Co jednak nie przeszkadza w tworzeniu najprzeróżniejszych kombinacji.
Dzięki grze dziecko uczy się rozpoznawać stany emocjonalne różnych ludzi, a także zauważać, kiedy sygnały mimiczne są spójne, a kiedy są ze sobą sprzeczne.

Wiek graczy: 3+
Liczba graczy: 1-4


Paweł Pawlak

Ciao! Ahoj! Hello!

Bajecznie kolorowa międzykulturowa układanka, dzięki której przywitacie się z całym światem.
Połączcie karty, by dzieci z różnych stron świata wzięły się za ręce i powiedziały sobie „Cześć!”. Gdy to zrobicie, dowiecie się, jak się nazywają i w jakich językach mówią. Spróbujcie zgadnąć, z jakich krajów pochodzą. I odpowiedzcie na ich powitanie w 24 językach!

Wiek graczy: 4+


Łukasz Woźniak

Co słychać na farmie?

Gra imprezowa, w której ważne są szybkie liczenie, spostrzegawczość i refleks. Jeden gracz odkrywa płytkę ze zwierzętami i rzuca kostką. Wszyscy starają się jak najszybciej odnaleźć zwierzę, które występuje na karcie w liczbie wskazanej przez kostkę. Kto pierwszy wyda właściwy odgłos, zdobywa punkt.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-5


Anna Sobich-Kamińska

Czarodziejski labirynt

Ciekawa gra jednoosobowa (możliwy również wariant dwuosobowy), w której liczy się spostrzegawczość, umiejętność dobrego planowania i zdolność logicznego myślenia. Gracz wciela się w czarownicę lub czarodzieja. Aby wygrać, trzeba zdobyć skarb. W tym celu przekręca się lub przestawia kafelki tak, aby utworzyły drogę, która do niego prowadzi. Gra umożliwia zabawę w różnych wariantach i na różnych poziomach trudności. Dzięki temu każda rozgrywka jest inna!

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 1-2


Czerwony Kapturek

Pomóż dziewczynce odnaleźć drogę do domku babci! Gra ma dwa warianty. W każdym znajdują się 24 zadania. W wariancie prostszym - bez wilka - dzieci układają ścieżkę tak, aby doprowadziła Czerwonego Kapturka do domku babci. W wariancie trudniejszym - z wilkiem - dzieci budują dwie ścieżki do domku babci: jedną dla Czerwonego Kapturka, drugą dla wilka. W pudełku znajduje się również książeczka z ilustracjami do bajki o Czerwonym Kapturku. Dzięki nim możesz opowiedzieć własną wersję bajki o dzielnej dziewczynce. 

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 1


Dinozaury

Wyjątkowa układanka logiczna, w której gracze próbują odtworzyć tajemnicze wyspy. Każdą z nich może zamieszkiwać tylko jeden gatunek prehistorycznych stworzeń. Ta pięknie i solidnie wykonana gra zawiera 80 zadań o czterech stopniach trudności. Najłatwiejsze będą doskonałe dla młodych miłośników dinozaurów. Trudniejsze zmuszą do wysiłku umysłowego nawet najbardziej doświadczonych paleontologów. Odtwarzaj tajemnicze wyspy - uważaj przy tym, żeby drapieżniki nie nabrały apetytu na roślinożerców!

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 1


Denis Blanchot

Dobble

Dobble to gra towarzyska, którą możesz zabrać ze sobą wszędzie i rozegrać w krótkim czasie. Co więcej – gra ma aż pięć wariantów rozgrywek, dzięki czemu na pewno nie znudzi się przez długi czas. Liczy się szybkość, spostrzegawczość i refleks.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-8


Scott Almes

Domek na drzewie

Zbuduj wymarzony i niepowtarzalny domek na drzewie. Masz do dyspozycji ponad 70 atrakcji, które możesz w nim umieścić: hamak, most linowy, kawiarnię, kino i wiele innych zaskakujących pomieszczeń. Stwórz najładniejszy i najlepiej wyposażony domek na drzewie. Pilnuj, aby podczas budowy drzewo nie przechyliło się w którąś ze stron. Budowa będzie trwała 3 rundy, po których wyłoniony zostanie zwycięzca.

Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-4


Dzieci świata

Gra dla całej rodziny. Poznaj dzieci z wszystkich kontynentów. Pudełko zawiera 2 wersje gry.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4


Katarzyna Szumska

Dzielni podróżnicy

Co trzeba zrobić, żeby zostać superpodróżnikiem? Wystarczy poćwiczyć mnożenie i dzielenie. Zbierz pamiątki z każdego kontynentu i dowieź je do muzeum przed innymi graczami - powodzenia! W grze na dzielenie gracze maja za zadanie przebyć 7 kontynentów i z każdego z nich zabrać po jednej pamiątce. Pamiątki zdobywa się, prawidłowo rozwiązując działanie mnożenia zapisane na planszy. Pod koniec gry wszystkie pamiątki należy dostarczyć do muzeum. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zostawi wszystkie pamiątki dotrze do ostatniego pola.
W grze na mnożenie wygrywa gracz, który pierwszy uzbiera 8 żetonów pamiątek. Pamiątki zdobywa się, poruszając się po torze w kształcie koła i rozwiązując zadania na kartach (podanie iloczynu, podanie działania do iloczynu, bitwa o żeton).

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-4


Reiner Knizia

Dziobaki

W grze występują 4 gatunki australijskich zwierząt: dziobaki, koale, kangury i lotopałanki. Gracze układają płytki zwierząt na swoich planszach, tworząc łąki przecięte wodą. Punkty zdobywane są za każdą łąkę z jednym gatunkiem zwierząt.

Wiek graczy: 5+
Liczba graczy: 1-4


Dżungla

Czy potrafisz odszukać w azjatyckiej dżungli wszystkie zwierzęta, które wskazano w zadaniu, i ukryć pozostałe? „Dżungla”, zawierająca 80 zadań i dwustronną planszę, to właściwie dwie gry w jednej. Strona dzienna (zielona), podzielona na cztery mniejsze pola, sprawdzi się na początku wyprawy. Strona nocna (niebieska), z jednym dużym polem, to wyzwanie dla prawdziwych poszukiwaczy dzikich zwierząt! Spróbujmy je wytropić! 
Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 1


Małgorzata Korbiel

Fabryka języka

Nadmuchaj policzki jak balony, kląskaj językiem i na koniec wyślij całusy wszystkim graczom, a przy tym wszystkim uśmiechaj się i baw świetnie! „Fabryka języka” to gra planszowa, w której każdy z graczy buduje swojego robota. Zdobywanie poszczególnych części nie jest jednak łatwe – gracze muszą wyćwiczyć swoje usta i języki. Wykonując polecenia z kart zadań mogą poruszać się po planszy, aby wziąć element z taśmy produkcyjnej, przeszukać kosz na śmieci lub… ukraść innemu graczowi fragment jego robota. Rozgrywka, w której pokazuje się komuś język nie tylko z powodu emocji! Zagraj i sprawdź, czy dasz radę powtórzyć jak najszybciej: „Słowik wysławia słowa składnie, ale skomplikowanie”! Gra została przygotowana przez logopedkę Małgorzatę Korbiel, pracującą na co dzień z dziećmi.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-4


Fliper

Daj się porwać owocowej zabawie w 3 wariantach gry!
Fliper to szybka gra na refleks: kto pierwszy powiąże ze sobą symbole na odkrytej i zakrytej karcie? Odkryj kartę i znajdź powiązanie – dowolne dwie karty mają tylko jedną wspólną cechę. Pierwszy gracz, który ją znajdzie, otrzymuje punkt!

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-8


Jean-Philippe Mars, Valéry Fourcade

Gąsienice

Gąsienice to szybka gra pamięciowa dla całej rodziny, w której wygrany może być tylko jeden, lecz przegrać mogą wszyscy.
Za pomocą kart ptaków poluj na zakryte żetony zmierzających w stronę jabłka gąsienic. Uważaj! Gdy trzy gąsienice dotrą do jabłka, rozgrywka się kończy i żaden gracz nie może cieszyć się z wygranej.


Kasia Jacobson

Gra edukacyjna Memo Świat wokół nas: Drzewa

Edukacyjna zabawa typu memo dla całej rodziny. Baw się i poznaj 20 popularnych gatunków polskich drzew. Naucz się rozpoznawać je po kształcie liści, igieł, owocach, szyszkach, nasionach, kwiatach. Dzięki zabawie rozpoznasz gatunki, które rosną blisko Twojego domu. A wiedza o drzewach przyda Ci się nie tylko w czasie wycieczki do lasu i parku!

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-8


Gra na refleks. Kolory

Gra z serii „Rosnę i poznaję”. Zagraj z dzieckiem w „Grę w na refleks” i spróbujcie wspólnie dopasować przedmioty, zwierzęta i rośliny do odpowiednich kolorów – im szybciej, tym lepiej! To świetna zabawa dla maluchów, która przy okazji rozwija zdolności motoryczne dziecka, ćwiczy refleks i spostrzegawczość oraz uczy nowych słów i rozpoznawania kolorów.

Wiek graczy: 2+
Liczba graczy: 1-4


Gra w pamięć. Zwierzęta w zoo

Gra z serii „Rosnę i poznaję”. Zagraj z dzieckiem w „Grę w pamięć” i znajdźcie dwa kartoniki z takim samym obrazkiem. To świetna zabawa dla maluchów, która przy okazji rozwija zdolności motoryczne dziecka, ćwiczy pamięć i spostrzegawczość oraz uczy nowych słów i rozpoznawania zwierząt.

Wiek graczy: 2+
Liczba graczy: 1-4


Gram w przepisy drogowe

Gra z serii edukacyjnej wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-5


Gram w sylaby

Gra z serii edukacyjnej wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 1-4


Rüdiger Dorn

Hobbit – Wyprawa po skarb

Dołącz do Bilbo Bagginsa i krasnoludów. Wyrusz w niebezpieczną wyprawę po skarb. Na swojej drodze spotkasz wielu wrogów: orki, trolle, wielkie pająki oraz smoka. Czy zdołasz ich pokonać?

Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2


Honeycombs

Gra polega na łączeniu płytek poprzez dopasowywanie symboli. Im więcej symboli dopasujesz, tym więcej punktów zdobywasz. Jeżeli symbole do siebie nie pasują, płytka nie może być położona. Jedyny wyjątek stanowi symbol pszczoły, który pełni rolę jokera i pasuje do wszystkich symboli. Gra występuje w trzech wariantach.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 1-8


David Short

Jamniki

Ubierz jamnika w kubraczek! Podczas gry Twój jamnik będzie rósł, musisz więc ubierać go w coraz większy kubraczek. Staraj się, aby na kubraczku było jak najwięcej symboli kostek – zdobędziesz za nie punkty! Dodatkowe punkty dostaniesz za kolory kubraczka.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-5


Natalia i Krzysztof Minge

Karty obrazkowe - pierwsze słowa

Pakiet (karty + poradnik), do kreatywnej nauki i zabawy w czytanie dla dzieci w wieku od 1. do 3. roku życia. Dołączony do kart poradnik stworzyła para doświadczonych psychologów.
Na kartach zamieszczono kolorowe rysunki z podpisami (awers) i powtórzonym dużym podpisem (rewers). Karty są doskonałym wstępem do wczesnej edukacji. Ich konstrukcja oparta jest na metodzie globalnego czytania, opracowanej przez Glenna Domana. Według jej wytycznych uczyć mogą się dzieci w każdym wieku, bez poczucia, że wykonują żmudne ćwiczenia. Ponadto zabawa z kartami znakomicie wspomaga rozwój mowy, rozbudza w dziecku ciekawość świata i stymuluje pracę jego mózgu.


Natalia i Krzysztof Minge

Karty obrazkowe - transport

Pakiet (karty + poradnik), do kreatywnej nauki i zabawy w czytanie dla dzieci w wieku od 1. do 3. roku życia. Dołączony do kart poradnik stworzyła para doświadczonych psychologów.
Na kartach zamieszczono kolorowe rysunki z podpisami (awers) i powtórzonym dużym podpisem (rewers). Karty są doskonałym wstępem do wczesnej edukacji. Ich konstrukcja oparta jest na metodzie globalnego czytania, opracowanej przez Glenna Domana. Według jej wytycznych uczyć mogą się dzieci w każdym wieku, bez poczucia, że wykonują żmudne ćwiczenia. Ponadto zabawa z kartami znakomicie wspomaga rozwój mowy, rozbudza w dziecku ciekawość świata i stymuluje pracę jego mózgu.


Natalia i Krzysztof Minge

Karty obrazkowe - zwierzęta dzikie

Pakiet (karty + poradnik), do kreatywnej nauki i zabawy w czytanie dla dzieci w wieku od 1. do 3. roku życia. Dołączony do kart poradnik stworzyła para doświadczonych psychologów.
Na kartach zamieszczono kolorowe rysunki z podpisami (awers) i powtórzonym dużym podpisem (rewers). Karty są doskonałym wstępem do wczesnej edukacji. Ich konstrukcja oparta jest na metodzie globalnego czytania, opracowanej przez Glenna Domana. Według jej wytycznych uczyć mogą się dzieci w każdym wieku, bez poczucia, że wykonują żmudne ćwiczenia. Ponadto zabawa z kartami znakomicie wspomaga rozwój mowy, rozbudza w dziecku ciekawość świata i stymuluje pracę jego mózgu.


Kokoszki

Kury biegają po farmie. Każda z nich chce wysiedzieć jajko, ale okazuje się, że to nie takie proste. Przesuwaj kury tak długo, aż każda będzie siedziała na jednym jajku. 48 zadań, 4 poziomy trudności!

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 1


Kolorowy kod

Łamigłówka rozwijająca umiejętność logicznego myślenia oraz wyobraźnię przestrzenną. Składa się ze 100 zadań o różnym poziomie trudności. Gra zawiera 18 kolorowych figur. Kształt każdej z nich naniesiony jest na przezroczystą płytkę. Gracz wybiera zadanie i musi ułożyć płytki w taki sposób, aby odtworzyć kompozycję z zadania.

Wiek graczy: 5+
Liczba graczy: 1


David Wang

Komnata strachu

Gra na spostrzegawczość i refleks! Wejdź do komnaty i odpowiednio reaguj na pojawiające się strachy. Musisz jak najszybciej wskazywać na swoich żetonach strachy pasujące kształtem lub kolorem do strachów pojawiających się na kartach. Proste zasady, wielkie emocje. Bądź szybszy od rywali!

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-4


Anna Sobich-Kamińska

Kontynenty

Gracze podróżują po kontynentach i wykonują tajne misje, które mają na kartach, zdobywając w ten sposób określone żetony Lokalizacji. Muszą wykazać się sprytem, żeby zdobyć je przed innymi.
Pudełko zawiera 2 gry: „Tajna misja” i „Wielka podróż”.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-4


Anna Sobich-Kamińska

Kroniki Archeo. Dookoła świata

Gra planszowa idealna dla fanów serii "Kroniki Archeo", ale nie tylko! Uczestnicy gry wcielają się w postaci swoich ulubionych bohaterów serii Kroniki Archeo i podróżują po całym świecie, odwiedzając różne niezwykłe miejsca. W trakcie podróży, przy pomocy kart "Pomocy" oraz żetonów "Zagadki" i "Niebezpieczeństwa", przeżywają liczne przygody.

Wiek graczy: 9+
Liczba graczy: 2-4


Renata Korolczuk, Małgorzata Zambrowska

Która godzina?

„Która godzina?” to zestaw gier i zabaw, które sprawią, że zegar nie będzie mieć przed Wami tajemnic. Proste ćwiczenia połączone z zabawą utrwalą wiedzę o czasie i pomogą w ćwiczeniu spostrzegawczości i refleksu.
Gra zawiera 4 różne warianty rozgrywki.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 1-4


Katarzyna Szumska

Kucharz

Rozpocznij swoją przygodę z gotowaniem! Zdobądź wszystkie potrzebne składniki i przygotuj potrawy według mistrzowskich przepisów. W każdej grze czekają na Ciebie nowe wyzwania, które przybliżą Ci sekrety niezwykłego zawodu kucharza. „Kucharz” to dwie rodzinne, rozrywkowo-edukacyjne planszówki i gra w pamięć dla dzieci w wieku przedszkolnym w jednym pudełku.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4


Krzysztof Kasprzak

Kurza stopa

Robaczki opanowały podwórko i bawią się z kurką w ciuciubabkę. Tak dalej być nie może! Pomóż kurce wyłapać robaczki, bo sama sobie nie radzi. W odpowiednim momencie krzycz: „Kurza stopa!”, aby zgarnąć je wszystkie ze stołu.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-8


Kwadrylion

Gra rozwija: myślenie logiczne, planowanie strategiczne oraz wyobraźnię przestrzenną. Zadaniem gracza jest dopasowanie na planszy 12 elementów układanki.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 1


Legendy polskie

Gracze mają za zadanie rozwikłać zagadki 16 legend z różnych zakątków Polski. Aby tego dokonać należy zebrać kolekcję odpowiednich kart - legend. z zebranymi kartami musimy dotrzeć do miejsca, z którym związana jest legenda i przedstawić ją - opowiedzieć lub przeczytać z załączonej książeczki, specjalnie opracowanej na potrzeby gry. Zwycięży osoba, która rozwiąże najwięcej zagadek.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-4


Mam oko

Rodzinna gra, która sprawdzi naszą spostrzegawczość. Zadaniem graczy będzie poszukiwanie par, ale uwaga – nie będą to pary oczywiste! Każdy z uczestników odsłania po jednej ze swoich kart i zaczynamy zabawę! Gracze muszą wykazać się spostrzegawczością i znaleźć parę takich samych przedmiotów, które różnią się jedynie kolorem. Osoba, której się to uda, zgarnia wszystkie odkryte karty ze stołu.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-6


Memo – Świat misia

Gra typu memo, zawiera 27 par obrazków. Wszystkie elementy zostały wykonane z trwałej i grubej tektury bezpiecznej dla dzieci.

Wiek graczy: 2+
Liczba graczy: 2-4


Hervé Tullet

Memo Labirynty

2 w 1, czyli kolorowe Memo oraz biało-czarne labirynty! Dwie gry logiczne pobudzające wyobraźnię, kreatywność oraz pamięć i koncentrację! MEMO – zapamiętuj kolory i figury, żeby zbierać takie same karty w pary. LABIRYNTY – buduj własne labirynty, zakręcone drogi, niezwykłe wzory.
Wiek graczy: 1+


Anna Sobich-Kamińska

Misia i jej mali pacjenci

Baw się z Misią, pieskiem Popikiem i innymi przesympatycznymi bohaterami książek z serii „Misia i jej mali pacjenci”! Marzysz o tym, aby pomagać potrzebującym zwierzętom? Zagraj w wyjątkową grę rodzinną i wspólnie z małą weterynarz Misią ratuj chore zwierzęta w Lipowej Klinice.
Gra zawiera 34 wyjątkowo pięknie ilustrowane karty. Każdy z graczy otrzymuje swoją kartę z Lipową Kliniką. Następnie gracze odkrywają kolejne karty i podejmują decyzję, które zwierzę chcą leczyć. Za wyleczone zwierzęta gracze otrzymują punkty – kto zdobędzie ich najwięcej, zwycięża.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4


Moomin Kimble

Dołącz do fascynującej wyprawy sympatycznych Muminków i ścigaj się dookoła planszy! Wygra gracz, który pierwszy dotrze do mety.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4


Muminki. Discovery game

Celem gry jest jak najszybsze odnalezienie zagubionych przedmiotów i postaci ze świata Muminków.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4


Filip Miłuński

Na Grunwald! Rycerze króla Jagiełły

Tematem gry są przygotowania do wojny z Zakonem Krzyżackim. Zadaniem graczy jest zgromadzenie jak największej armii dla króla Jagiełły i zapewnienie prowiantu swoim rycerzom.
Aby zrealizować cel, gracze będą zmuszeni stawiać opór Krzyżakom podczas licznych przygranicznych potyczek, werbować za dukaty zagranicznych rycerzy, wysyłać poddanych po dorodne prosięta stanowiące prowiant dla rycerzy oraz zabiegać na Wawelu o dodatkowe dukaty. Podczas rozgrywki pojawiać się będą wydarzenia historyczne mające wpływ na przebieg gry. Wygra gracz, który na koniec gry przekaże królowi najliczniejszą armię.

Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-4


Théo Riviere

Na językach

Wyposażeni w klejące języki, musicie nimi chwycić owada w określonym kolorze i kształcie. Kto z was zrobi to pierwszy, otrzymuje punkt. Musicie jednak uważać, aby nie użądliła was osa, a także aby wasze języki się nie poplątały. Przezabawna gra zręcznościowa dla łasuchów, którzy dobrze wiedzą, że tłuściutki owad sam się nie złapie. Aby mieć pełne brzuszki, muszą jako pierwsi wypatrzeć i złapać najsmakowitszy kąsek.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-6


Justyna Jednoróg

Namierz to

Czy potrafisz zapamiętać wszystkie obrazki z karty? Widzisz nawet najdrobniejsze detale? Wiesz, ile jest na karcie czerwonych krabów, a ile niebieskich motyli? Wykaż się spostrzegawczością i świetną pamięcią! Namierz to!

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4


Jarosław Basałyga

Niezła draka!

Urwis wyszedł z psem na spacer i rozpoczęła się niezła draka: pies goni kota, kot goni mysz, mysz goni urwisa, a urwis psa! Każdy gracz losuje jednego z bohaterów gry i wykłada płytki w taki sposób, aby na koniec na stole było jak najwięcej rysunków tego bohatera. Goniąc kogoś pamiętaj, że ktoś goni Ciebie! 
Niezwykle dynamiczna gra z prostymi zasadami dająca mnóstwo emocji. Kto okaże się najsprytniejszy?

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-4


Odkryj Warmię i Mazury

Edukacyjna gra dla dzieci i dorosłych „Odkryj Warmię i Mazury” wprowadza graczy w przepiękną krainę Warmii i Mazur oraz zachęca do odkrywania i zwiedzania regionu. Celem gry jest znalezienie jak największej ilości par takich samych obrazków.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-5


Anna Sobich-Kamińska

Odkrywcy: Sahara

Zostań odkrywcą fascynującej gorącej Sahary i poznaj niezwykłe zwierzęta, które ją zamieszkują! Nie pozwól, żeby szczęście decydowało za Ciebie – wykaż się sprytem i spostrzegawczością godną najodważniejszego podróżnika!
„Odkrywcy: Sahara” to wyjątkowa kafelkowa gra rodzinna. Gracze losują, a następnie dokładają kafelki z pustynnymi zwierzętami, tak aby zdobyć jak najwięcej punktów. W rozgrywce liczy się taktyka oraz umiejętność planowania. O zwycięstwie może również przesądzić użycie magicznych talizmanów…

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-5


Filip Miłuński

Owocowy wyścig

Zadaniem graczy będzie zebrać jak najwięcej soczystych owoców. Zdecyduj, które owoce będziesz zbierać, i postaraj się, by twój koszyk nigdy nie był pusty. Ogrodnicy! Gotowi, do biegu…start!

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-4


Grzegorz Rejchtman

Papua

Najnowsza gra autora bestsellerowego „Ubongo”.
Każdy gracz otrzymuje plansze zadania z egzotycznymi wyspami. Trzeba je jak najszybciej połączyć mostami! Gracze mają do dyspozycji fragmenty konstrukcji o różnych kształtach i długości. Buduj, obracaj, przekręcaj i kombinuj z ustawieniami mostów. Uważaj na wulkany! Kto najszybciej rozwiąże swoją łamigłówkę, zdobywa szacunek miejscowych Papuasów i punkty zwycięstwa. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy.

Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-4


Reiner Knizia

Pędzące żółwie

Żółwie zwykle się nigdzie nie śpieszą, ale kiedy w polu widzenia pojawia się apetyczna sałatka z liści po drugiej stronie łąki, zaczynają wyciągać swoje krótkie nóżki! Celem gracza jest doprowadzenie swojego żółwia do sałaty. Jeżeli podczas gry kilka żółwi spotka się na jednym polu, wskakują jeden na drugiego z nadzieją, że uda im się przebyć część trasy na skorupie innego żółwia!

Wiek graczy: 5+
Liczba graczy: 2-5


Anna Sobich-Kamińska

Piątka na piątkę. Zwierzęta

Poznaj 5 prostych gier, które łączą w sobie dobrą zabawę z nauką. Znajdź dwa takie same kafelki, pokaż za pomocą gestów wybrane zwierzę albo dopasuj zwierzęta do określonych grup (ssaki, ptaki, owady) – to tylko niektóre możliwości. Łatwe do przyswojenia zasady bazujące na znanych grach – pamięć, bingo itp. – pozwolą wszystkim dzieciom świetnie się bawić!

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4


Plus i Minus: Nietypowo o zdrowiu

Gra podejmuje treści związane z zachowaniami wspierającymi zdrowie i tymi, które mu szkodzą, z podstawowymi objawami wybranych chorób cywilizacyjnych, z aktywnością fizyczną i z odżywianiem. Jest ona narzędziem wspierającym edukację i promocję zdrowia poprzez zabawę. Zachęca do ruchu, przekazuje konkretną wiedzę, rozwija kreatywne myślenie, pobudza do samodzielnego poszukiwania informacji. Gra powstała w ramach projektu „Rakowicka 10 – Autostrada do Zdrowia” – współfinansowanego przez Ministerstwo Zdrowia i realizowanego przez Stowarzyszenie Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL.

Wiek graczy: 10+
Liczba graczy: 2-6


Anna Sobich-Kamińska

Podaj łapę

Hau, hau! – pieski w schronisku czekają z nadzieją na przyszłych właścicieli. Czy pomożesz im znaleźć nowy dom? Podaj pomocną łapę psiakom i wytrenuj je tak, aby jak najlepiej pasowały do nowych właścicieli.


Anna Sobich-Kamińska

Podwodne królestwo

Głęboko pod wodą, wśród koralowców i wodorostów, znajduje się Podwodne Królestwo. To piękna i tajemnicza kraina, w której żyją figlarne syrenki, psotne trytony oraz inne, niesamowite morskie stworzenia. Syrenki i trytony, opiekują się rybkami, krabami, delfinami oraz innymi podwodnymi zwierzętami. Poza tym bardzo lubią pływać i organizować podwodne bale! A najwspanialszym z bali jest Tęczowy Bal! Wtedy cały podwodny świat nabiera kolorów! Gracze podróżują po Podwodnym Królestwie, zbierają perełki i kupują za nie Podwodne przedmioty, które potrzebne są, aby ozdobić salę na Tęczowy Bal.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4


Anna Sobich-Kamińska

Poznaję człowieka

Gra z serii edukacyjnej wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Dziecko razem z sympatycznymi bohaterami, Natalką i doktor Igiełką, poznaje ciało człowieka, to jak ono funkcjonuje oraz uczy się, jak o nie dbać.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-4


Poznaję zegar

Gra z serii edukacyjnej wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Uczy odczytywania godzin na zegarze tarczowym oraz utrwala znajomość jednostek czasu.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-5


Anna Sobich-Kamińska

Poznaję zwierzęta

Gra z serii edukacyjnej wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym. Dziecko razem z sympatycznymi bohaterami, Krzysiem i wróbelkiem Felkiem, wybiera się do zoo i tam poznaje różne zwierzęta - ich budowę, zwyczaje.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-5


Arpad Fritsche

Rekin

Twoim celem jest pomóc małym rybkom umknąć złym drapieżnikom. Wygrywasz, jeśli jako pierwszy dotrzesz jedną ze swoich rybek na rafę lub jako jedyny pozostaniesz w grze.
Piękne grafiki przyciągną do stołu graczy w każdym wieku i pozwolą Wam na moment przenieść się do niesamowitej podwodnej krainy.


Marcin Dudek, Magdalena Król

Rok w lesie. Znajdź zwierzaka

„Rok w lesie. Znajdź zwierzaka” to wspaniała gra ćwicząca pamięć i refleks. Celem jest wskazanie zwierzęcia, które ukryło się w lesie lub dopiero co się w nim pojawiło. Forma gry przestrzennej angażuje wszystkich uczestników zabawy.

Wiek graczy: 3+
Liczba graczy: 2-5


Rummikub Junior Start Right

Rummikub Junior Start Right to gra, która rozwija umiejętności poznawcze, takie jak rozpoznawanie cyfr, kolorów i kształtów oraz formowanie z nich grup w określonym porządku. Uczy logicznego myślenia w trakcie pasjonującej rozgrywki.
Umieszczone na kostkach duże, kolorowe kształty z wartościami 1-10 pomogą dzieciom nauczyć się cyfr i ich kolejności. Mini kształty znajdujące się w dolnych narożnikach każdej kostki ułatwią układanie serii we właściwym porządku.
Nowatorska koncepcja gry Rummikub Start zapewnia wspaniałą zabawę graczom o różnych umiejętnościach, od poznawania liczb, aż do strategicznego myślenia.
Trzy warianty gry, aby zadowolić miliony fanów Rummikub na całym świecie!
1. Rozpoznawanie liczb, kolorów i kształtów, poprzez układanie w pary kostek do gry.
2. Używanie jokera, aby zastąpić inną kostkę będącą w grze.
3. Budowanie serii z co najmniej trzech kostek

Wiek graczy: 3+
Liczba graczy: 2-4


Jan Madejski, Łukasz M. Pogoda

Sawanna

Które zwierzę jest sprytniejsze: żyrafa, zebra, słoń, antylopa czy lew? Zwierzęta postanowiły to sprawdzić i zorganizowały wyścig do wodopoju. Każde z nich posiada umiejętności pomocne podczas wyścigu. Od ciebie zależy, które zwierzęta najlepiej wykorzystają swoje atuty. Dołącz do wyścigu! W pudelku aż 3 warianty gry.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-5


Sy-la-bo-ma-nia

Gracze poruszają się pionkami po planszy. Zmierzając w kierunku mety, wykonują polecenia umieszczone na niektórych polach. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do mety. Podczas zabawy dzieci kształcą umiejętności ważne w nauce czytania i pisania.

Wiek graczy: 5+
Liczba graczy: 1-4


Rita Kaczmarska

Tajemnicze miasto

Na 25 dwustronnych kartach znajdziesz 50 ilustracji. Układaj je w różnych konfiguracjach, tworząc własne wersje niezwykłego miasta. Uruchom wyobraźnię i spróbuj przeniknąć jego tajemnice. A potem opowiedz o nim tajemniczą historię!

Wiek graczy: 4+


Anna Sobich-Kamińska

Tappi i poziomkowa przygoda

Przenieś się do magicznego Szepczącego Lasu, gdzie mieszka sympatyczny wiking Tappi wraz ze swoimi przyjaciółmi. W tajemniczym lesie, nieopodal rzeki, wyrosły przepyszne poziomki… czy uda Ci się je zebrać przed innymi?
Wykonaj szybko wszystkie zadania i zgarnij poziomki pozostałym sprzed nosa! Aby się do nich dostać, najpierw pokonaj przeszkody stojące na drodze. Czeka na Ciebie m.in. zepsuty most oraz powalone drzewa. Uważaj, po lesie przechadza się również Tappi, Chichotek i Gburek - oni również mogą mieć chrapkę na Twoje poziomki!
Dwie gry w pudełku!

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-5


Anna Sobich-Kamińska, Michał Kamiński

Tappi i urodzinowe ciasto

Wyjątkowy zestaw dla przyjaciół Tappiego! W pudełku znajdziecie: książkę „Tappi i urodzinowe ciasto”, grę planszową „Urodziny Tappiego” oraz „Prezentowe MEMO”.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-5


Josep M. Allué

Tornado Ellie

Zabawna gra zręcznościowa, której akcja dzieje się na farmie przez którą przechodzi ogromne tornado. Gracze muszą ratować swój dobytek przed szalejącym żywiołem, dokładając na przemian karty oraz drewniane elementy gospodarstwa do chybotliwej, obracanej przez graczy wieży tornada. Gracze nie tylko muszą myśleć jakie karty zagrać, ale również ćwiczą zręczność i precyzję.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-4


Grzegorz Rejchtman

Ubongo

Każdy gracz dostaje planszę i 12 elementów układanki. Każda plansza ma inny wzór. Jeden z graczy przekręca klepsydrę i rzuca kostką, wskazując, z których elementów gracze będą korzystać w tej rundzie. Wszyscy gracze jednocześnie starają jak najszybciej zasłonić puste pola na swoich planszach. Każdy, kto zdąży to zrobić, zanim skończy się czas, zdobywa klejnot. Wygrywa gracz, który w ciągu dziewięciu rund zbierze najcenniejsze klejnoty!

Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 1-4


Joanna Bolek

W pociągu

Gra planszowa z serii Zawody wydawnictwa Zielona Sowa przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym. Pudełko zawiera dwa warianty gry: Konduktor oraz Wielka podróż.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4


Philippe des Pallieres

Wilki i owce

Zgromadź na jednym polu tyle owiec, ile zdołasz. Otocz swoje stado płotem, aby ochronić je przed głodnym wilkiem, który ma wielki apetyt na twoje owieczki. Gra zawiera dodatek GRUBE RYBY.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-4


Marcin Kłos

Wonderland

Pogoń za Białym Królikiem i zjedzenie magicznego ciasteczka to nie był dobry pomysł...
Wszyscy gracze zamienili się w ptaki Dodo i zostali uwięzieni w Wonderlandzie. Żeby wydostać się z tej magicznej krainy, uczestnicy gry muszą wspólnie: zdobyć zaufanie mieszkańców, odnaleźć Alicję oraz dotrzeć do Sali o Wielu Drzwiach. Każde wykonane zadanie i odnaleziony ślad Alicji zbliża graczy do ucieczki. Trzeba tylko pamiętać, że zegar cały czas tyka, więc warto dobrze zaplanować każdy ruch!


Artur Lutyński

Wróżki Zębuszki

W krainie Wróżek Zębuszek trwa odwieczna walka o zęby. Każdy jest na wagę złota! Dynamiczna gra dla całej rodziny. Zostań jedną z Wróżek Zębuszek. Pamiętaj, że w tej grze liczy się logiczne myślenie oraz planowanie. Jakie będziesz mieć zadanie? Musisz zdobyć zęby z buzi pozostałych graczy i jednocześnie zachować jak najwięcej zębów w swojej planszetce buzi?

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-4


Claude Weber

Wyspa Smoków

Wyspa Smoków to kooperacyjna gra rodzinna. Czy uda Ci się zbudować zamek zanim smoki opanują wyspę? Wyrusz w pełną przygód wyprawę po smoczej wyspie i zbieraj elementy zamku, które znajdziesz na swej drodze.  Tylko zbudowanie zamku ochroni was przed smokami i zapewni zwycięstwo.

Wiek graczy: 5+
Liczba graczy: 2-4


Zawody

Rodzinna gra typu memory.

Wiek graczy: 3+
Liczba graczy: 2-4


Noriaki Watanabe

Zęby smoka

W odległej krainie żyją smoki, którym zęby myją dzielni wojowie z okolicznych zamków. Wojowie wchodzą kolejno do paszczy smoka i myją zęby. Niektóre smoki bywają jednak niecierpliwe i niespodziewanie zamykają paszczę! Od twoich decyzji zależy, którym wojom uda się wyjść cało z paszczy smoka!

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 3-5


Alina Brzeska-Czuba

Znajdź mnie!

„Znajdź mnie” to szybka gra na spostrzegawczość dla graczy w każdym wieku! Świetna zabawa, której celem jest odnalezienie jednej lub dwóch różnic na jak największej liczbie plansz. Idealna do grania w rodzinnym gronie lub z przyjaciółmi. Zapewnia mnóstwo radości, śmiech, ruchu i… rywalizacji! W pudełku znajdują się aż trzy warianty gry.

Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 1-5


Alex Randolph

Żółwie z Galapagos

Weź udział w szalonym wyścigu żółwi. Rzucaj kostkami i jak najszybciej przemieszczaj się wokół wyspy. Sam decydujesz, iloma kostkami rzucasz, ale gdy zbytnio zaryzykujesz – zaczynasz od początku! Wygra gracz, którego żółw złoży najwięcej jaj.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-7


Wygenerowano: 06-12-2022